Directiewijzigingen CRV Holding BV

dec
Roald van Noort
Roald van Noort, CEO van CRV Holding BV

Na 12,5 succesvolle jaren stapt Roald van Noort op als CEO van CRV Holding BV. Hij zal worden  opgevolgd door Angus Haslett, die momenteel managing director is van de businessunit Oceanië en verantwoordelijk voor de businessunit VS.

Roald van Noort heeft in overleg met de raad van commissarissen besloten om zijn taken als directievoorzitter van CRV per 1 mei 2020 neer te leggen. Roald is van grote betekenis geweest voor CRV. Hij heeft de onderneming op succesvolle wijze geleid door een tijdperk van enorme veranderingen en uitdagingen in de rundveefokkerij en CRV gepositioneerd als een wereldwijde toonaangevende rundveeverbetering- en rundveedata-organisatie.
Voor de aandeelhouders in Nederland en Vlaanderen heeft hij voor de rundveehouderij een solide, toekomstbestendige basis gecreëerd met een wereldwijd sterk netwerk vanwaaruit de organisatie verder kan groeien.

Opvolger Angus Haslett

De raad van commissarissen is blij te kunnen aankondigen dat Angus Haslett Roald per 1 mei 2020 zal opvolgen als directievoorzitter. Angus is vanaf 2009 werkzaam bij CRV als managing director Oceanië en stuurt sinds enige tijd daarnaast de businessunit VS aan. Hij heeft nauw met de directie samengewerkt aan de ontwikkeling van de strategie voor Oceanië en een grote rol gespeeld bij een aantal overnames die CRV positioneren als toonaangevende innovatieve rundveeverbeteringsorganisatie.
De raad van commissarissen heet CRV’s eerste niet-Nederlandse CEO welkom en is blij dat deze uit de eigen geledingen komt. Angus zal in de eerste helft van 2020 naar Nederland verhuizen.

Roald blijft beschikbaar voor CRV tot 1 september 2020 om de overgang soepel te laten verlopen. Over de vervanging van Angus Haslett in de businessunit Oceanië volgt te zijner tijd bericht.

Waardering voor Roald van Noort

Roald zegt over zijn beslissing: ‘Het is een eer geweest om CRV gedurende 12,5 jaar te mogen leiden. Dit is een natuurlijk moment om op te stappen en ruimte te geven voor een nieuwe leider. Ik ben er trots op dat mijn opvolger uit de eigen CRV-geledingen komt. In de laatste jaren heeft Angus bewezen dat hij één van de grote leiders is in de wereld van rundveeverbetering en -fokkerij. Ik wens hem alle succes bij het leiden van CRV naar een nieuw tijdperk.’

De raad van commissarissen heeft grote waardering voor de wijze waarop Roald CRV heeft geleid en dankt hem hartelijk voor zijn bijdrage aan de waardevolle ontwikkeling van CRV in de afgelopen 12,5 jaar. Voorzitter Peter Broeckx voegt hier nog aan toe: ‘Roald heeft veel betekend voor CRV, voor onze leden en klanten en onze medewerkers. Daar zijn we hem zeer dankbaar voor.’