Agrarische organisaties adverteren landelijk met #trotsopdeboer

sep

De agrarische sector is volop in het nieuws. Boeren maken zich zorgen over de continuïteit van hun bedrijf en hun positie in de maatschappij. Veel partijen die met enige regelmaat op het boerenerf komen, delen deze zorgen. Daarom spreken ze hun waardering uit voor de boer door een paginagrote advertentie te plaatsen in de landelijke en regionale kranten.

LTO (Land- en Tuinbouw Organisatie Nederland), Nevedi (Nederlandse Vereniging Diervoederindustrie) en CRV (Coöperatieve veeverbeteringsorganisatie) hebben het initiatief genomen om de boeren een hart onder de riem te steken en een positief geluid te brengen naar de maatschappij.

Gesteund door 31 sectorpartijen

In de weekendedities van een aantal landelijke en regionale dagbladen verschijnt een paginagrote fullcolour advertentie met als titel ‘Wij zijn trots op de boeren’ (#trotsopdeboer). Deze actie wordt gesteund door 31 partijen uit de sector en gecoördineerd door Agribusiness Service BV. De logo’s van alle deelnemende partijen staan onder de sfeervolle advertentie.

Publicatie zaterdag 28 september

De advertentie wordt zaterdag 28 september gepubliceerd in het Algemeen Dagblad (AD), de regionale dagbladen van het AD (Tubantia publiceert 27 september), alle edities van het Noordhollands Dagblad en NRC Handelsblad. Ook online wordt de advertentie via het AD en de regionale kranten wijdverspreid en dragen de partners de boodschap uit via social media.

Wees ook trots

Trots werkt aanstekelijk. Iedereen die trots is op boeren kan dit vanaf zaterdag 28 september 2019 delen via #trotsopdeboer!